قوانین و مقررات سامانه نوین پیشخوان
اصطلاحات کاربردی:
- آیین نامه: آیین نامه ایجاد و بهره برداری از دفاتر پیشخوان خدمات دولت.
- اپراتور: شرکت نوین عرضه(نوین پیشخوان)
- سازمان: سازمان تنظیم و مقررات ارتباطات رادیویی
- وزارت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات.
- دستگاههای خدمات دهنده: دستگاههای اجرایی موضوع ماده(5) قانون مدیریت خدمات کشوری(مصوب (1386و شرکت های غیر دولتی و بخش خصوصی که خدمات موضوع پروانه را تأمین و پس از هماهنگیبا اپراتور جهت عرضه در اختیار دارنده پروانه قرار میدهند.
- دفتر: دفتر پیشخوان خدمات شهری و یا ict روستایی.
- پروانه: حق اعطاء شده به دارنده پروانه توسط سازمان برای راه اندازی و تأسیس دفتر و ارائه خدمات موضوع پروانه در محل دفتر.
- کمیسیون: کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات.
- مشتری: شخص حقیقی یا حقوقی که درخواست استفاده از خدمات عرضه شده در دفاتر را دارد.
- تعرفه: مبالغی که توسط دستگاه خدمات دهنده و سازمان تنظیم و مقررات بر اساس مقررات جاری کشور تعیین و به دفاتر برای وصول از مشتری ابلاغ میشود.
- کارمزد: مبلغی که دفتر برابر قرارداد منعقد شده در زمان ارائه خدمات از مشتری به طور مستقیم دریافت خواهد کرد.
- حق الزحمه: مبالغی که دارنده پروانه برابر قرارداد منعقد شده پس از ارائه خدمات از دستگاه خدمات دهنده دریافت خواهد کرد.
موضوع قرارداد:
موضوع قرارداد عبارت است از ارائه خدمات دولتی و غیر دولتی از طریق سامانهی نوین پیشخوان بوسیله دفتر پیشخوان دولت و دفاتر ict روستایی
وظایف و تعهدات دفاتر پیشخوان و دفاتر ict روستایی:
- انجام خدمات به مشتریان و کلیه مسئولیتهای مربوط به انجام خدمات بر عهده دفتر پیشخوان است.
- دفتر تعهد مینماید هرگونه مدارک دریافتی از مشتری را به جهت ارائه همان خدمت استفاده نماید.
- دفتر تحت هیچ شرایطی حق دریافت وجه یا وجوهی اضافه برای هر خدمت را تحت هر عنوان اعم از حق مشاوره، هزینه های سربار و غیره را ندارد. عدول از این شرط موجب فسخ قرارداد حاضر گردیده و دفتر مکلف است از عهده خسارات مربوطه که حسب مورد ممکن است به مشتری، شرکت نوین عرضه وارد شود، برآید.
- دفتر تعهد مینماید شئونات اسلامی، اخلاقی و عرفی را از هر حیث و جهت در رابطه با موضوع قرارداد رعایت نماید.
- دفتر تعهد مینماید که خارج از حدود این قرارداد عمل نکند و مسئولیت جبران خسارت هر تعهدی که خارج از حدود این قرارداد به نوین عرضه وارد شود به عهده اوست و نیز دفتر مسئول جبران کلیه خساراتی که در اثر عدم مراعات شرایط این قرارداد و مقررات مربوط و یا تقصیر، غفلت و یا قصور خود به مشتری به تشخیص سازمان تنظم و مقررات، وارد آید خواهد بود.
- دفتر تعهد مینماید کلیه اطلاعات مربوط به مشتریان را که در رابطه با انجام خدمات موضوع قرارداد کسب مینماید، محرمانه تلقی نموده و از افشای آن خودداری نماید.
- “دفتر”به موجب این قرارداد تایید میکند که از غیر انحصاری بودن این قرارداد کاملاً آگاه است و اقرار و اعتراف میکند که جزء کارکنان “شرکت نوین عرضه” نمیباشد و “شرکت نوین عرضه” هیچگونه مسئولیتی در قبال تضمین کسب درآمد و موفقیت “دفتر” ندارد.
- دفتر به هیچ وجه و تحت هیچ عنوانی حق ندارد این قرارداد و یا اجرای آن را جزئاً و یا کلاً به دیگری واگذار نماید.
- دفتر متعهد است قبل از انجام هر خدمت مشتریان را به حدود حقوق و تکالیفی که برای خدمت مورد نظر خواهند داشت، کاملا واقف سازد.
- دفتر ملزم به کلیه الزامات، تعهدات و مقررات، بخشنامهها و دستورالعملهای ابلاغ شده از طرف سازمان تنظیم و مقررات و شرکت نوین عرضه میباشد.
- دفتر موظف است فرایند هر خدمت را کاملاً مطابق با فرایند آموزش دیده از طرف نوین عرضه انجام داده و تمامیمستندات هر خدمت را در اختیار مشتری قراردهد.
- دفتر باید تابع قوانین حاکم بر تجارت الکترونیک مصوب شورای اسلامی، بخشنامه ها و مصوبات بانک مرکزی و شاپرک باشد و آنها را رعایت کند.
- در خصوص دستگاه های پوز مربوط به خدمات نوین عرضه دفتر موظف به رعایت کلیه تعهدات پذیرندگی میباشد.
- دفتر متعهد است در خصوص انجام تبلیغات و ارائه راهنمای سرویس همچون (پخش فیزیکی بروشورها، الصاق استند و پلاکارد و برچسب و …) که توسط شرکت صورت میگیرد، همکاری لازم را انجام دهد.
- دفتر میتواند در صورت ناموفق بودن تراکنش از ارائه خدمات به مشتری خودداری کند. بدیهی است در صورت ارائه خدمت به مشتری و عدم دریافت وجه، خسارات بوجود آمده بر عهده دفتر است.
- دفتر متعهد است از پنلها و دسترسیهای که در اختیار وی قرار گرفته است صرفا برای انجام خدمات متقاضیان استفاده نماید.
- دفتر باید متعهد به فعال نگه داشتن ابزار پرداختی است که در اختیار دارد و در صورت تشخیص شرکت در خصوص غیرفعال بودن آن، شرکت محق است ابزار پرداخت را غیرفعال کرده و به جمع آوری آن اقدام کند. پذیرنده باید در این خصوص کمال همکاری را داشته باشد.
- دفتر متعهد است که نسبت به همکاری کامل با کارشناسان شرکت جهت به روز رسانی سامانه ها و پوزها اقدام نماید.
- دفتر متعهد است در صورت تغییر زمینه فعالیت (صنف) ، آدرس و همچنین سایر اطلاعات مندرج در قرارداد و نیز اتمام اعتبار مجوز کسب خود را در اسرع وقت به صورت کتبی به شرکت اعلام کند، در غیر این صورت شرکت حق فسخ قرارداد را به صورت یکطرفه دارد.
- دفتر متعهد میشود به هیچ عنوان اطلاعات محرمانه خود مانند رمز ورود به سامانهها، اطلاعات حساب و اطلاعات خود را به اشخاص ثالث و حتی پشتیبان ارائه نکند.
- مدیر دفتر موظف است که نسبت به دسترسیهای جداگانه برای کارمندان خود در سامانه اقدام نماید.
- دفتر در خصوص سامانهها، کارتخوان و … امانی دارد و موظف است بطوری که شرکت مقرر کرده است از سامانهها استفاده و از دستگاه ها نگهداری کند. در صورت انجام هرگونه تعدی و تفریط از سوی دفتر، ید او به ید ضمانی تبدیل و از طریق قوانین موجود درباره امانت با مشارالیه برخورد میشود.
- دفتر موظف است حساب تأیید شده توسط بانک(تصویر حاوی اثبات حساب بانکی مالک جواز دفتر) را در فرم ثبت نام دفتر برای شرکت نوین عرضه ارسال نماید.
- مسئولیت همۀ فعالیتهایی که از طریق حساب کاربری دفتر در سامانه نوین پیشخوان یا سایر خدمات مربوط در سامانه انجام میشود به عهدۀ مدیر دفتر خواهد بود.
حق الزحمه:
میزان حق الزحمه دفتر در خدمات دولتی با توجه به ابلاغیه های نرخ گذاری سازمان تنظیم و مقررات خواهد بود و در خدمات غیر دولتی بصورت تفکیک در هر خدمت قبل از فعالسازی آن خدمت برای دفتر اعلام خواهد شد.
- در تمامیخدمات حق الزحمه دفتر بصورت تسهیم آنلاین و در حساب دفتر باتوجه به قوانین بانک مرکزی واریز خواهد شد.
مدت قرارداد
مدت این قرارداد تا تاریخ اعتبار جواز دفتر میباشد و در صورت پایان اعتبار جواز دفتر در صورت تمدید جواز ارائه خدمات از طریق دفتر ادامه خواهد یافت.
سایر موارد:
- شرکت حق دارد در صورتی که تشخیص دهد دفتر تعهدات مندرج در قرارداد را جزءاً و یا کلاً انجام نمیدهد، قرارداد را در هر موقع که صلاح بداند با ابلاغ اخطاریه ۱۵ روزه نسبت به فسخ قرارداد اقدام کند.
- طرفین بدینوسیله اقرار و اعلام مینمایند که هیچ گونه رابطه استخدامیبین آنان برقرار نگردیده و “دفتر” جزء کارکنان “شرکت نوین عرضه” نمیباشد و هیچگونه تعهد استخدامیبرای “شرکت نوین عرضه” ایجاد نمیکند و با امضای این قرارداد هیچیک از حقوق و امتیازات مقرر در قانون کار از قبیل حق السمی، سنوات، بن، مرخصی، پاداش،حق اولاد، تامین اجتماعی و غیره به “دفتر” تعلق نگرفته و از شمول قانون کار و بیمه های اجتماعی خارج است و ” شرکت نوین عرضه ” هیچ گونه مسئولیتی در خصوص هیچیک از موارد فوق الذکر نخواهد داشت و به عبارت دیگر هیچ گونه رابطه کارگری و کارفرایی برقرار نمیباشد و لذا از این حیث موجب قرار گرفتن “دفتر” تحت شمول قانون کار نخواهد بود و “دفتر” مکلف است تا ضمن انعقاد قرارداد خویش فرمایی با سازمان تامین اجتماعی منطقه خود وظایف قانونی خود را از این نظر انجام دهد و از این بابت مسئولیتی متوجه ” شرکت نوین عرضه ” نیست.
- دفتر موظف است پس از اعلام قبلی در خصوص برخی از خدمات قابل ارائه وجه الضمانی که برای آن خدمت تعیین میگردد را به نوین عرضه تحویل دهد و تعهد مینماید در هر زمان که نوین عرضه تقاضای تغییر و تعویض آن را بنماید، حداکثر ظرف مدت ۱۵ روز اقدام لازم را معمول دارد.
- در صورت عدم تحویل وجه الضمان آن خدمت برای دفتر فعال نمیگردد و یا در صورت فعال بودن غیرفعال میشود.
- وجه الضمان هر کدام از خدمات پس از پایان آن خدمت و یا فسخ قرارداد و تسویه حساب فیمابین با دفتر براساس مفاد آن خدمت بخصوص از تاریخ آخرین دسترسی دفتر به سامانهها نزد نوین عرضه باقی خواهد ماند و پس از خاتمه زمان تعیین شده قابل استرداد خواهد بود.
- در صورت عدم رعایت مفاد قرارداد و یا انجام اقداماتی از طرف دفتر که برای نوین عرضه شائبه ایجاد خسارت، یا ضرر و زیان ایجاد نماید، نوین عرضه حق دارد حق الزحمه دفتر را تا رفع شدن ابهامات به صورت کامل پرداخت ننماید.
- در صورت تخلف دفتر از مفاد قرارداد و نهایتاً بدهکار شدن به نوین عرضه دفتر مکلف جبران هرگونه خسارت خواهد بود.
- آدرس ایمیل و تلفنهایی که دفتر در پروفایل و یا سامانه رتبه بندی ثبت میکند، تنها آدرس ایمیل و تلفنهای رسمیو مورد تایید دفتر است و تمام مکاتبات و پاسخهای نوین پیشخوان از طریق آنها صورت میگیرد.
- دفتر و نوین عرضه مکلف هستند یکدیگر را از تغییر اقامتگاه خود با قید نشانی کامل کتباً مطلع سازند.
- مسئولیت تأمین اینترنت، اینترانت و سختافزار لازم و همچنین پرداخت هزینههای مربوط به آنها برای استفاده از سرویس نوین پیشخوان به عهدۀ دفاتر است.
- همه مطالب در دسترس از طریق هر یک از خدمات نوین پیشخوان، مانند متن، گرافیک، آرم، آیکون دکمه، تصاویر، ویدئوهای تصویری، موارد قابل دانلود و کپی، دادهها و کلیه محتوای تولید شده توسط نوین پیشخوان جزئی از اموال نوین عرضه محسوب میشود و حق استفاده و نشر تمامیمطالب موجود و در دسترس در انحصار نوین عرضه است و هرگونه استفاده بدون کسب مجوز کتبی، حق پیگرد قانونی را برای نوین عرضه محفوظ میدارد. علاوه بر این، اسامیخدمات قابل ارائه از طریق سامانه ایجاد شده توسط نوین عرضه و علائم تجاری ثبت شده نیز در انحصار نوین عرضه است و هرگونه استفاده با مقاصد تجاری پیگرد قانونی دارد.
- تمامیشرایط و قوانین مندرج، در شرایط عادی قابل اجرا است و در صورت بروز هرگونه از موارد قوه قهریه، نوین عرضه هیچ گونه مسئولیتی تا رفع موارد قوه قهریه ندارد.
- کلیه اصول و رویههای سامانه نوین پیشخوان منطبق با قوانین جمهوری اسلامیایران، قانون تجارت الکترونیک و قوانین سازمان تنظیم و مقررات ارتباطات رادیویی است و متعاقبا دفتر نیز موظف به رعایت کلیه قوانین مرتبط با دفاتر است. در صورتی که در قوانین مندرج، رویهها و سرویسهای نوین عرضه تغییراتی در آینده ایجاد شود، در همین صفحه منتشر و به روز رسانی میشود و دفتر توافق میکند که استفاده مستمر ایشان از سامانه به معنی پذیرش هرگونه تغییر است.