ثبت مرسوله جدید و ارسال با تیپاکس
در ابتدا وارد پنل نوین پیشخوان شوید
از سمت راست بر روی داشبورد و یا خدمات»ویژه»تیپاکس کلیک نمایید.
ثبت ارسال جدید را انتخاب نمایید، برای استفاده از این خدمت میبایست، استان و شهر دفتر پیشخوان را در نوین پیشخوان به صورت کامل ثبت کرده باشید
- پیش کرایه یا پرداخت شده : در این حالت متقاضی در هنگام ارسال قبل از ثبت مرسوله هزینه را به دفتر پیشخوان پرداخت میکند و سپس سفارش ایشان توسط دفتر پیشخوان ثبت میگردد، در این حالت تمام هزینههای ارسال در ابتدا دریافت میگردد.
- پس کرایه : در این حالت سفارش متقاضی ثبت و ارسال شده و هزینه ارسال از دریافت کننده در مقصد دریافت میشود و برای دفتر پیشخوان واریز میگردد.
انواع ارسالهای پشتیبانی شده:
- پرینت در برگه A5 : در این حالت دفتر پیشخوان با هر پرینتری میتواند رسید ارسال را در روی برگه A5 پرینت کرده و بر روی مرسوله بچسباند.
- پرینت لیبل زن : در این حالت دفتر پیشخوان با کمک پرینتر زبرا Zebra میتواند رسیدها را روی برگه لیبل مخصوص این دستگاه پرینت کرده و با چسبی که در پشت لیبل هست به مرسوله بچسباند.
انواع رسید پشتیبانی شده :
از منوی سمت راست به قسمت دفتر»مشخصات دفتر رفته و در تبهای:
- مشخصات و آدرس دفتر: استان ، شهر
مطابق تصویر زیر در محل مورد نظر اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید:
- مشخصات فرستنده
توجه: حتما صحت مشخصات فرستنده از قبیل مشاهده کارت ملی بررسی و کد ملی آن در مشخصات فرستنده درج گردد.
آدرس فرستنده در زمان برگشت کالا کاربرد داشته و مرسوله در هنگام برگشت به آدرس فرستنده بازگردانده میشود، این آدرس باید در همان شهر استقرار دفتر پیشخوان باشد.
میتوانید آدرسهایی را که بیشتر مورد استفاده قرار میدهید، ثبت نمایید(دفترچه لیست آدرس فرستنده) و از قسمت انتخاب آدرس از دفترچه آن را به سرعت انتخاب نمایید.
به منظور ثبت سفارش لازم است تا شماره فرستنده تائید شود، از این روی :
1- شماره ایشان را در قسمت شماره همراه فرستنده نوشته و کلید تائید را کلیک کنید.
2- کدی به شماره همراه ایشان ارسال میگردد، این کد را در قسمت تائید شماره همراه وارد نمایید و کلید بررسی شود را بزنید.
3- در صورتی که میخواهید شماره جدیدی وارد نمایید و یا کد تائید را مجدد ارسال شود، در قسمت شماره همراه فرستنده بر روی حذف کلیک کرده و مجدد پروسه بالا را انجام دهید تا برای ایشان مجدد کد تائید ارسال گردد.
در قسمت شماره همراه/تلفن میتوانید شماره همراه یا تلفن ایشان را وارد نمایید، این مورد برای وقتی که شماره همراه ایشان را ندارید کاربرد دارد.
بر حسب شهر مقصد و مبدا میتوانید روشهای مختلفی را استفاده نمایید که این روشها در قیمت و زمان رسیدن مرسوله متفاوت میباشند، بعضی از روشهای ارسال تنها برای بعضی شهرها فعال میباشند، در هنگام استعلام عدم پوشش روش مورد نظر به شما اعلام شده و هزینه ارسال را نمایش نمیدهد.
توجه:
در صورتی که شهر مبدا(ارسال کننده) و مقصد(دریافت کننده) یکسان باشد، سیستم به صورت پیش فرض حالت اکسپرس درون شهری را انتخاب میکند، لطفا در صورتی که شهر مورد نظر توسط این روش پشتیبانی نشد، روشهای دیگر را انتخاب نمایید.
محتویات به منظور اعلام مرسولات شکستنی میباشد.
حتما وزن، قیمت، مشخصات ارسال کننده و دریافت کننده را به دقت وارد نمایید، پس از پرداخت، مبلغ پرداخت شده قابل برگشت نمیباشد و دفتر پیشخوان مسئول پاسخگویی میباشد.
لطفا در نظر داشته باشید که مرسولات ثبت شده امکان حذف و برگشت مبلغ ثبت شده را ندارند، از این روی در ثبت سفارشات دقت نمایید.
پس از کلیک بر روی استعلام ارسال، هزینه مربوط به ارسال این مرسوله برای شما به نمایش در میآید.
این هزینه قابل پرداخت به چندین روش میباشد، مطابق روال میتوانید هزینه کل را با پوز با کارت متقاضی پرداخت نمایید(توصیه شده) و یا تنها هزینه اپراتور ارسال کننده را با درگاه پرداخت کرده و کارمزد خود را به صورت نقدی بر طبق اعلام شده دریافت نمایید.
با ارجاع به صفحه ثبت سفارش صفحه زیر به شما نمایش داده میشود، در صورتی که خطایی دریافت کردید فرآیند را دوباره از قسمت گزارش مالی»ریز تراکنش تکرار نمایید، در صورتی که بیش از 3 بار خطا دریافت کردید، برای اصلاح مورد خطا را به نوین پیشخوان اطلاع دهید.
پس از ثبت سفارش فاکتور ارسال مرسوله به شما نمایش داده میشود، میتوانید با مراجعه به گزارش مالی»ریز تراکنش و انتخاب سفارش مورد نظر و کلیک بر روی پرینت فاکتور، فاکتور ارسال را مجدد پرینت نمایید.